fredag 6 maj 2011

Fredag!

Det är fan få saker som slår fredagskänsla! Jag hade faktiskt fredagskänsla redan igår. Fick ju köra min kära gamla Knutby-runda som jag kört i 2½ år men blev av med i september förra året. Knutby är något eget, som en egen liten oas. Inga andra ställen jag delat på vinkar man när man möts nere "på stan", när man är ute med hunden eller vid ICA. Man känner sig som en del av samhället! (Jag fick faktiskt en stående applåd en gång av en man som tyckte jag va snäll som inte körde inne bland radhuset :) Sånt betyder så oerhört mycket!)

Idag var det Gåvsta igen, inget speciellt. Provade en ny gångordning genom att byte plats på lite stopp, tjänar nog 2km körsträcka på det, ska prova igen nästa A-dag och se om jag tjänar lite tid på det också :)

En nyinflyttad familj har satt upp "Ingen jävla reklan!" på sin brevlåda. Trams... inte fan säger du 'Inget jävla kvitto!' till kassörskan i affären. Det handlar om respekt för andra människor och yrkesgrupper. en sån uppmaning är otrevlig och ohyfsad, och man vinner så otroligt mycket mer på att vara trevlig. Det kan jag enkelt dra referenser till när jag jobbade på Burger King, trevliga kunder fick mycket bättre service och kanske lite extra pommes på köpet.

Men nu jävlar är det helg, och en varm sådan om man skall tro SMHI! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar