tisdag 3 maj 2011

Gåvsta

Idag var det ganska logiskt A-dag. Mina A-dagar är förlagda i Gåvsta, nordöst om Uppsala. Givetvis kör man mer än bara Gåvsta, är ju fullt med små "byar" och områden med egna namn, Örby, Visteby, Yresta, Älvgärde, Sämjesta etc etc :) Ibland kan det vara så få som 2-3 hushåll som har ett eget namn.

Sen finns det ju alltid populärnamn också, dessa egentagna namn på huset/tomten som folk inte riktigt vill släppa trots adresser de blivit tilldelade.

Jag slapp extradelning idag (när ett område delas upp på till alla andra brevbärarna, t.ex. om vi går kort eller om det är väldigt lite post) men i gengäld fick jag ta posten från gårdagen som jag inte orkat dela ut när jag slutade.

Då fick hjärnan arbeta lite! Det går att åka från dagens runda till gårdagens runda genom en liten skogsväg, så jag fick designa om hela dagens runda för att passa så jag slutade på den skogsvägen och kunde åka direkt till gårdagens post. Sånt är skitkul! Jag har alltid varit fixar-trixar person. Gillar organisera upp saker.

Det blev helbra i slutändan, även om hela körningen tog nästan 5 timmar (personligen tycker jag 4 timmar räcker bra, mitt onda ben säger emot om jag anstränger det för mycket).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar