onsdag 4 maj 2011

Gunsta

Efter A-dag kommer B-dag, min eftermiddagsdag. I vanliga fall jobbar vi 7-15.30 ungefär, schemaläggningen varierar lite, men vi börjar alltid 7. Förutom på eftermiddagsrundorna, då vi brukar börja vid 10. Så idag jobbade jag 10-18.

Min B-dagsrunda är förlagd i Gunsta öster om uppsala. 75597 är postnumret uppdelat på 2 områden. Sen har vi lite av 75598 också för att avlasta en annars väldigt stor runda där. Detta är min kortaste dag, rundan kan köras på knappt 3 timmar med bra fart.

Första 2/3 av rundan är ganska mycket villavägar och små klungor med hus med adressmängder eller stoppställen. Sen den sista tredjedelen är full fart på landsbygden. Öppna fina ängar med slingriga asfaltsvägar. Känns som en ko som släpps ut på grönbete varje gång man kör ut från ungdomshemmet och man får trycka på gasen och ha en snitthastighet över 20kmh.

Jag är inget vidare förtjust i tätorter, väldigt massa brevlådor på kort sträcka, mycket post. Det går fort att göra sig av med, men jag tycker det är lite ansträngande, men men, man kan inte alltid få som man vill :)

Tyvärr så var morgonrundan lite sen ut och jag fick inte åka ut förrän 14.45 så fick gasa på ganska rejält för att klara dagen.

Största irritationsmomentet var när jag kom tillbaka och såg att jag inte skulle köra den rundan jag kammat up för morgondagen. Det positiva i det är att jag får köra min gamla kära knutby-runda igen! Har inte kört den på 8-9 månader!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Redan 3 inlägg ju! Intressant att läsa. Hade fått för mig att ni brevbärare kör samma runda dag ut och dag in men lite variation får ni alltså :-)
    Jag antar att du inte har något mot att jag lägger till en länk till din blogg i min?

    Ha det!
    /Ola

    SvaraRadera